selmalaarman.reismee.nl

Back again

Mijn vorige post was een hele tijd terug en inmiddels zit ik alweer in nieuw zeeland. Al veel leuke dingen meegemaakt en gezien. In 6 maand is er ook best veel veranderd. Ik had niet echt verwacht dat ik hier nou weer zou zitten. Als je wil weten waarom moet je even verder lezen.

Toen ik weer terug kwam in Nederland moest ik eerst 2 weken bijkomen van de jetlag. Ik denk niet dat ik daar ooit aan gewend raak. Eenmaal uitgerust te zijn heb ik iedereen weer opgezocht en uiteraard leuke dingen gedaan. Etentjes, dagjes weg en natuurlijk weer stappen met de meiden. Wat had ik hen gemist. De normale dingen leer je wel echt waarderen. Vooral om zo dichtbij elkaar te zijn, wat eerst toch best ver leek. Eerst altijd met tegen zin op de fiets naar Heino, omdat het toch wel echt een pokke stuk fietsen was. Dat lange stuk was ineens niet meer zo lang. Misschien komt dat omdat ik nu met de auto kon haha. Ook kon ik met de auto naar mijn werk bij Tuinland. Nog steeds zo dankbaar voor de dingen die ik heb mogen leren en vooral de mensen die ik daar heb ontmoet. Super collega’s ! Jokidoki en Frikandellis, ik weet dat jullie dit lezen dus dikke kus voor jullie.

Sinds mijn terugkomst ben ik gefocust geweest op de toekomst. Wat wilde ik studeren maar ook waar ik dat ging doen. Wat wist ik inmiddels: Commerciële economie. Maar waar was de grote vraag. Om eerlijk te zijn ben ik hier nog steeds niet uit. Zwolle is mooi dichtbij en vertrouwd maar in Groningen krijg je toch wel het echte studenten leven. Het is ook wel een gek idee dat als ik volgend jaar met mijn studie ga beginnen mijn vriendinnen 2 klassen hoger zitten. Eén nadeel van een tussenjaar, inmiddels tussenjaren.

Wat ik wel zeker wist is dat ik nog altijd wel een keer terug zou willen naar Nieuw-Zeeland. Een jaar op de Boerderij werken. Ik had mezelf alleen wel voor de zekerheid opgegeven voor commerciële economie in Zwolle en Groningen. Puur uit zelfkennis want ik verander soms snel van gedachtes. Na een belletje met Roel begon ik meer en meer te twijfelen. Waarom doe ik het jaar Nieuw-Zeeland niet gewoon nu. Dat is mijn gedachte eigenlijk gebleven: Waarom niet?? Ik ben blij dat ik het gewoon gedaan heb ook al raadde sommigen het mij af. Waarom doe je dat niet na je studie? Straks ga je niet meer studeren! Deze uitspraken kreeg ik weleens op mijn schoot geworpen. Ik wil juist graag studeren, een goede toekomst opbouwen. Maar voor dit jaar heb ik een andere bestemming: Nieuw-Zeeland.

Na een geslaagd afscheidsfeestje een soepele vlucht naar de andere kant van de wereld kwam ik best uitgerust aan. ondanks dat ik onderweg niks kon kopen aangezien ik de verkeerde bankkaarten had geactiveerd. gelukkig kom je in het vliegtuig niets te kort. eenmaal aangekomen verliep de eerste week snel. Iedereen weer gezien en eerste werkdag zat er zo op. Ik voel mij echt op mijn plaats. Hier in Nieuw-Zeeland. Echt een prachtig land. Hoewel het land hetzelfde is, is de beleving wel anders. Veel mensen van toen zijn weg maar daarvoor zijn ook weer nieuwe mensen gekomen. Vorige keer leefde ik met Job en Danny. Geweldige tijden gehad met veel feestjes, heel veel feestjes. Nu woon ik samen met Laura en is de rust beetje weder gekeerd. Tenminste als we stoppen met praten en lachen. Helaas gaat ze alleen in ruim een week weg en dan word het hier wel echt heel kaal denk ik.

Dikke kus uit Nieuw-Zeeland,

Selma

Reacties

Reacties

aleid

Selma ,
Mooi geschreven, volg je hart dan komt het wel goed.
Ook daar leer je dingen en ontmoet mensen waar je later weer wat aan hebt.
Voor ons is het ook wel wennen dat je zover weg bent.
We missen jou, papsie.

Joke

Lieve selma , ongelofelijk leuk mens. En leuke mensen ontmoeten nog heel veel leuke mensen. Die komen zeker nog op jou pad. Geniet er maar van.
Leren kun je altijd nog. Ik mis jou wel hoor. Mijn Selsiebelsie bij tuinland. Liefs jokidoki

Yvonne

Leuk om zo je blog te lezen en dat je geen spijt heb.Geniet er maar van,je bent maar eenmaal jong.Heel veel groetjes Yvonne

Susanne

Selma leuk om je blog te lezen, zo leven we een beetje met je mee. Geniet ervan en als je terugkomt kom je maar een keer buurten bij Tuinland ? Liefs Susanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!